Louis Janssen en Ida Konings

Louis Janssen en Ida Konings

Louis en Ida huwden in Rosmeer op 16 oktober 1886 en hadden 10 kinderen.

Uit het huwelijk van Louis Janssen (hoefsmid, landbouwer, gemeente-en kerkontvanger) met Ida Konings zijn 9 geestelijken gesproten.

• Jan, de oudste, huwde met Elisabeth Jeurissen. Hun zoon Louis, werd minderbroeder met de kloosternaam Delfien en was missionaris in Chili.
  • Maria-Ida.
  • Louis huwde met Maria Hendricks. Hun dochter Idalie werd Claris en is nu in het klooster in Genk met
    de kloosternaam Maria-Clara.
  • Maria-Elisabeth
  • Anna huwde met Leonard Meyers. Zij hadden 8 kinderen van wie er 6 geestelijken werden:
    » Jozef (pater Servatius ofm): missionaris in Chili.
    » Leo (pater Nicolaas ofm): missionaris in Congo.
    » Louis (pater Justien ofm): missionaris in Congo.
    » Gertrude of Truda (zuster Marie-Yolande van de Kindheid Jesu): onderwijs in de Normaalschool te.Hasselt.
    » Idalie (zuster Francise, Kleine zuster van Sint Jozef): kleuteronderwijs in de Maasstreek.
    » Theresia of Trees (zuster Christilla van de Kindsheid Jesu): missiezuster in Congo.
  • Pieter-Jan: jong overleden
  • Maria-Catharina: jong overleden
  • Jozef: jong overleden
  • Maria
  • Pieter-Josephus (pater Landewald ofm): middelbaar onderwijs in Lokeren en Heusden .

Tot onze grote vreugde is er nog een telg uit het geslacht Janssen op Gods roeping is ingegaan:
Ludo Hermans, de zoon van Pierre Hermans en Trees Janssen. Trees is een dochter van Louis Janssen en Maria Hendricks.

Deze mensen waren niet de enigen die de stem van hun roeping volgden, zoals blijkt uit de lange rij van geestelijken uit onze parochie. Maar zij hebben allen dit gemeen: zij zijn familie van elkaar langs de familie Janssen.